Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται, οι κόμβοι σύνδεσης με το κοινό μας αυξάνονται. Το Digital Marketing μπαίνει όλο και περισσότερο μέσα στη ζωή μας – και γίνεται ένα αναγκαίο εργαλείο για να πετύχουμε τους επιχειρησιακούς μας στόχους. Ξέρουμε, όμως, πώς μπορούμε να το αξιοποιήσουμε αποτελεσματικά;
Με τον όρο “Digital Marketing” περιγράφουμε όλες τις ψηφιακές ενέργειες ενός brand για να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα. Ο στόχος είναι, με όλα τα διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα, μία επιχείρηση να συναντηθεί με το κοινό της, να το βοηθήσει να ανακαλύψει και να του υπενθυμίζει την ύπαρξή της, να εισχωρήσει στην καθημερινότητά του. Ένας ενήλικας περνάει κατά μέσο όρο πέντε ώρες μπροστά από οθόνες μέσα στη μέρα του – υπάρχει καλύτερο μέρος να τον συναντήσουμε;
Σε μία εποχή που όλες οι εταιρείες προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή του κοινού τους, το branding είναι αυτό που τις βοηθάει να ξεχωρίζουν, ακολουθώντας μία σωστή στρατηγική επικοινωνίας, με ουσιώδες περιεχόμενο. Πώς μπορεί ένα brand να στοχεύσει στο κοινό του αν δεν έχει προσδιορίσει ποιο είναι; Πώς μπορεί να επικοινωνήσει τις αξίες του αν δεν τις έχει ανακαλύψει; Πώς να συνδεθεί με τους πιθανούς πελάτες αν δεν έχει σκεφτεί ποιος είναι ο λόγος που θα το επιλέξουν αντί για τους ανταγωνιστές του; Οι ερωτήσεις αυτές καθοδηγούν τον σχεδιασμό του brand και τη δημιουργία του πιο αποτελεσματικού και συνεπούς περιεχομένου για το κοινό-στόχο.
Αφού τεθούν τα θεμέλια, το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει μία μάρκα είναι να θέσει τους στόχους της καμπάνιας της. Θέλουμε να στοχεύσουμε στην αναγνωρισιμότητα, στην αύξηση των ακολούθων, των επισκέψεων στο site, των πωλήσεων; Όταν βρούμε τον σκοπό της καμπάνιας και με βάση την έρευνα που έχουμε κάνει γύρω από το brand, δημιουργούμε το περιεχόμενο που θα προωθηθεί. Αξιοποιούμε τη φωνή, το ύφος, την ταυτότητα του brand και χρησιμοποιούμε ως οδηγό την στρατηγική επικοινωνίας που έχουμε θέσει.
Μέσα στον κόσμο του ίντερνετ, η μάρκα μπορεί να διανείμει την καμπάνια της σε ένα ευρύ φάσμα καναλιών. Στους λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων της, τα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης ή ακόμη και στις ιστοσελίδες που επισκέπτεται το κοινό της. Με τα εργαλεία που μας προσφέρουν η Google και η Meta μπορούμε να στοχεύσουμε στο κοινό που πραγματικά θα αγαπήσει την μάρκα μας. Και, όταν ξέρουμε πως το περιεχόμενό μας θα φτάσει στο σωστό κοινό, θέλουμε να είμαστε σίγουροι πως θα αντικατοπτρίζει πραγματικά την ουσία της μάρκας μας.
Η ακριβής επιλογή του κοινού δε μας προστατεύει μόνο από άστοχες επενδύσεις, αλλά μας δίνει την δυνατότητα να διαχειριστούμε τις λεπτομέρειες της καμπάνιας μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μπορούμε να εντοπίζουμε τι λειτουργεί και τι όχι σε πραγματικό χρόνο και να τη βελτιώνουμε, ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς. Ταυτόχρονα, η ψηφιακή καμπάνια μας προσφέρει κάτι που, παραδοσιακά, έχει υπάρξει δύσκολο να προσδιορίσουμε: μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει πως έχουμε καλύτερη αίσθηση των στόχων, της προόδου και του budget μας. Με τον πλήρη έλεγχο στα χέρια μας, μπορούμε να παίρνουμε αποφάσεις έχοντας γνώση όλων των παραμέτρων.
Το digital marketing δεν είναι αποδοτικό μονάχα επειδή μας βοηθάει να εξοικονομήσουμε χρήματα. Βοηθάει, επίσης, να πάρουμε χρήσιμες πληροφορίες για τους δυνητικούς μας πελάτες, αλλά και να προσεγγίσουμε το κοινό που θα μας αγαπήσει με τον αποτελεσματικότερο τρόπο. Ωστόσο, το ουσιαστικό περιεχόμενο είναι το πιο σημαντικό συστατικό μίας επιτυχημένης καμπάνιας.
Αυτό το περιεχόμενο θα είναι, για μεγάλο μέρος του κοινού μας, η πρώτη επαφή με το brand μας – και η πρώτη μας ευκαιρία να δώσουμε μία καλή πρώτη εντύπωση. Γι’ αυτό το λόγο, θα πρέπει να βασίζεται στην έρευνα που έχουμε κάνει γύρω από το brand: στην τοποθέτηση, το όραμα, τον σκοπό, τις αξίες, την ιστορία του. Το σωστό περιεχόμενο δεν αρέσει μόνο στο κοινό μας, αλλά και στις μηχανές αναζήτησης: όσο πιο σχετικό και δημοφιλές είναι, τόσο λιγότερα χρήματα δίνουμε για τη διαφήμισή μας.
Στην S&Team ξέρουμε πώς να δημιουργήσουμε το περιεχόμενο που θα «μιλήσει» στο κοινό ενός brand – το κάνουμε εδώ και 25 χρόνια, άλλωστε. Η ομάδα μας συνδυάζει την έρευνα και τη δημιουργική εμπειρία με την σε βάθος γνώση των εργαλείων που προσφέρονται – η συνταγή της επιτυχίας!