Το κλειδί για ταχύτερες και πιο στοχευμένες προσλήψεις
Στην ανταγωνιστική αγορά εργασίας του σήμερα, η διαδικασία προσέλκυσης κορυφαίων ταλέντων καθίσταται πιο απαιτητική από ποτέ. Οι εταιρίες δεν ανταγωνίζονται πλέον μόνο βάσει μισθού και παροχών— αλλά και βάσει της φήμης τους, της εταιρικής κουλτούρας και των αξιών τους. Σε αυτό το σημείο είναι που το employer branding κρίνεται απαραίτητο. Η εποχή όπου δημοσιεύαμε τις ανοιχτές θέσεις εργασίας και λαμβάναμε ποιοτικές αιτήσεις, έχει περάσει. Τι είναι λοιπόν, ακριβώς το employer branding και πώς επηρεάζει τις προσλήψεις; Και κυρίως, πώς μπορεί να σας βοηθήσει να πραγματοποιείτε πιο γρήγορες και πιο στοχευμένες προσλήψεις;
Τι είναι το employer branding;
Το employer branding αναφέρεται στη φήμη μιας εταιρίας ως εργοδότη και στην αξία που προσφέρει στους εργαζομένους της. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι εργαζόμενοι αλλά και οι υποψήφιοι αντιλαμβάνονται την εταιρία. Ένα ισχυρό employer brand αναδεικνύει την κουλτούρα της εταιρίας, την αποστολή και τις αξίες της, δίνοντας στους υποψηφίους μια εικόνα του πώς είναι να δουλεύει κανείς σε αυτή. Σε αντίθεση με το branding του καταναλωτή, που στοχεύει στους καταναλωτές, το employer branding απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν δουλειά και τους μελλοντικούς εργαζομένους. Στους «ενεργητικούς» υποψηφίους που ψάχνουν για αλλαγή καριέρας, αλλά και στους «παθητικούς» υποψηφίους. Οι εταιρίες που έχουν δημιουργήσει ισχυρά employer brands έχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην πρόσληψη και τη διατήρηση των εργαζομένων.
Ο άμεσος αντίκτυπος του employer branding στις προσλήψεις
Μια καλή στρατηγική employer branding μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη διαδικασία των προσλήψεων:
1. Προσελκύοντας τα καλύτερα ταλέντα
/ Όταν το brand σας έχει συνδεθεί με θετικές εμπειρίες από την πλευρά των εργαζομένων, τότε οι κορυφαίοι υποψήφιοι έλκονται αυτόματα από την εταιρία σας. Οι άνθρωποι θέλουν να εργάζονται σε οργανισμούς που δίνουν προτεραιότητα στο well-being, τη διαφορετικότητα και τις ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης.
/ Σύμφωνα με το LinkedIn, οι εταιρίες που έχουν ισχυρά employer brands λαμβάνουν έως και 50% πιο ποιοτικές αιτήσεις σε σχέση με τις εταιρίες που έχουν αδύναμα brands.
/ Οι υποψήφιοι είναι πιο πιθανό να κάνουν αίτηση σε εταιρίες για τις οποίες έχουν ακούσει καλά λόγια — είτε από εργαζομένους και κριτικές στο διαδίκτυο είτε από τα social media.
2. Μειώνοντας το χρόνο πρόσληψης
/ Ο χρόνος πρόσληψης (time-to-hire) είναι ένας από τους πιο σημαντικούς δείκτες στις προσλήψεις. Ένα ισχυρό employer brand βοηθάει στο να τον μειώσουμε σημαντικά.
/ Δημιουργώντας θετική φήμη, εξασφαλίζετε ένα μεγάλο talent pool ενδιαφερόμενων υποψηφίων. Πρόκειται για εκείνους που γνωρίζουν καλά τις αξίες και το σκοπό της εταιρίας σας.
/ Το employer branding μπορεί να μετατρέψει τους «παθητικούς» υποψηφίους σε «ενεργητικούς». Έρευνες δείχνουν ότι το 75% εκείνων που ψάχνουν δουλειά αναζητούν για τη φήμη της εταιρίας πριν υποβάλουν αίτηση. Αν κερδίσουμε το ενδιαφέρον τους, είναι πιο πιθανό να κάνουν άμεσα αίτηση.
3. Μειώνοντας το κόστος πρόσληψης
/ Οι διαδικασίες πρόσληψης είναι δαπανηρές, αλλά το employer branding μπορεί να συμβάλει στη μείωση αυτών των δαπανών.
/ Όταν η εταιρία σας έχει καλή φήμη, εξαρτάστε λιγότερο από ακριβές αγγελίες εργασίας και από τα γραφεία προσλήψεων.
/ Σύμφωνα με το LinkedIn, ένα ισχυρό employer brand μπορεί να μειώσει το κόστος ανά πρόσληψη έως και 43%.
/ Αντί να «κυνηγάτε» εσείς τους υποψηφίους, θα έχετε μια σταθερή ροή από ανθρώπους που θα κάνουν αίτηση σε εσάς - εξοικονομώντας με αυτόν τον τρόπο χρήματα για το κόστος εύρεσης αυτών.
4. Αυξάνοντας τη διατήρηση των εργαζομένων
/ Οι διαδικασίες πρόσληψης δεν τελειώνουν με την πρόσληψη - η διατήρηση των εργαζομένων είναι εξίσου σημαντική.
/ Ένα ισχυρό employer brand προάγει την ικανοποίηση και την αφοσίωση των εργαζομένων, οδηγώντας σε χαμηλότερα ποσοστά κύκλου εργασιών.
/ Η διατήρηση των εργαζομένων επηρεάζει τις προσλήψεις, καθώς οι εργαζόμενοί σας γίνονται «πρεσβευτές της μάρκας», παραπέμποντας σας σε ποιοτικούς υποψηφίους από στόμα σε στόμα, αλλά και μέσω των προγραμμάτων παραπομπής εργαζόμενων.
/ Οι εταιρίες με ισχυρά employer brands εμφανίζουν 28% χαμηλότερα ποσοστά κύκλου εργασιών σε σχέση με τις εταιρίες με ασθενέστερα brands.
To Employer Branding δεν είναι μια «τάση» - αποτελεί ένα κρίσιμο στοιχείο των σύγχρονων διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού. Όταν γίνεται σωστά, προσελκύει υποψηφίους υψηλής ποιότητας, μειώνει το χρόνο και το κόστος πρόσληψης ενώ βελτιώνει τη διατήρηση των εργαζομένων. Οι εταιρίες με ισχυρά employer brands έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Είναι πιο πιθανό να έχουν μια σταθερή ροή δεσμευμένων, υψηλής ποιότητας υποψηφίων, που είναι έτοιμοι να ενταχθούν στην ομάδα. Από την άλλη πλευρά, οι εταιρίες με αδύναμα employer brands έρχονται αντιμέτωπες με δυσκολίες στην πρόσληψη και τη διατήρηση εργαζομένων. Αν θέλετε να προσλαμβάνετε πιο γρήγορα και πιο έξυπνα, ξεκινήστε με την τελειοποίηση ή την ανάπτυξη της στρατηγικής σας στο employer branding. Επικεντρωθείτε στον καθορισμό του EVP σας, στην αξιοποίηση των δεδομένων που παρέχουν οι εργαζόμενοί σας, στη βελτιστοποίηση της σελίδας καριέρας σας και στην παροχή μιας εξαιρετικής εμπειρίας για τους υποψηφίους. Τα αποτελέσματα θα μιλήσουν από μόνα τους. Θυμηθείτε, σε έναν κόσμο που καθοδηγείται από τους υποψηφίους, το employer brand σας μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ της πρόσληψης των κορυφαίων ταλέντων ή της απώλειάς τους από έναν ανταγωνιστή.
Θέλετε να αρχίσετε να προσλαμβάνετε πιο έξυπνα και πιο γρήγορα; Ας μιλήσουμε και ας αρχίσουμε να χτίζουμε ή να ενισχύουμε το employer brand σας!